Concepten voor het bereiken van klantloyaliteit
Het is in de huidige markt cruciaal voor bedrijven om zich te richten op de loyaliteit van hun klanten. Dit geldt voor zowel de zakelijke markt als voor de consumentenmarkt. Want bedrijven kunnen zich niet langer onderscheiden door zich exclusief op de prijs te focussen. Ze zoeken daarom naar nieuwe manieren om klanten aan te trekken en te behouden.
CGI heeft jarenlange ervaring op het gebied van customer loyalty. We helpen onze klanten met het ontwikkelen van concepten, we bieden consultancy en implementeren de oplossingen die nodig zijn om de toegevoegde waarde te bereiken voor de klant én hun eindgebruikers. Het gaat daarbij om end-to-end klantmanagement oplossingen, waarmee we aansluiten bij de wensen en behoeftes van de marketingverantwoordelijken. Ook bieden we mogelijkheden om de loyalty activiteiten te outsourcen, zodat onze klanten zich kunnen richten op hun kernactiviteiten.
Wij zorgen ervoor dat de loyalty concepten volledig aansluiten bij de ICT-mogelijkheden van onze klanten. Onze experts weten als geen ander de vertaling te maken naar de techniek en de relevante beschikbare informatie te bundelen en effectief in te zetten. Daarbij kan bijvoorbeeld ook gebruik worden gemaakt van toepassingen op het gebied van customer experience management en business intelligence. Het loyalty concept kan vervolgens via diverse kanalen worden ingezet: klantkaarten, mobiele telefoon, apps of (web)shops. Of een combinatie van meerdere kanalen.
Customer loyalty solutions - Praktijkvoorbeelden
- CGI ondersteunt de loyalty card programma's van Shell.
- We bedienen een aantal grote wereldwijde klanten op het gebied van loyalty, met name in de olie & gasindustrie.